17 януари 2009

Информация за класовете :)

Скаутът (Scout)

Скаутът е комарът на Team Fortress 2. Той продължава да бъде най-бързият клас и все така щастливо си подскача, увеличавайки и без това доста високата си скорост. Вече и с възможност за двоен скок! Въоръжен с т.нар. scattergun (нещо като старата помпа, но нанасящо повече поражения), пищовче, и бейзболна бухалчица, бързоходкото доста бързо се промъква през мелето, смилайки с бухалката един-двама заплеснати и правещи дузина фрагове пирота. VALVe казват, че доста са подобрили ефективността на TF2 Скаута, в сравнение с TFC варианта му, който между другото Робин Уокър (един от създателите на Team Fortress) определя като ”под стандарта”. Кръвта и бронята няма да бъдат докосвани и все така щастливо ще си мрем като Скаутове. Може би малкото кръв и броня са компенсация заради тениската, с която е облечен Скаута...


Снайперът (Snaiper)

Снайперът прави това, което се очаква да прави: да снайпва. А какво ново може да се измисли при снайпването? Много неща. VALVe се надяват да премахнат сегашния навик на играещите Снайпер – подскачане, бягане, зуумване и кофа. Сега колкото повече стоите в ”зуумнато положение”, толкова по-точен и мощен ще бъде изстрелът ви. Малко са нещата, сравними с това да отнесеш нечия кофа с един-единствен изстрел. В близък бой Снайперът си е все все същият путьо (не се извинявам за израза – така си е!) и не може нищо да направи с някво кирливо мачете и нещо като бормашината в CS.

Войникът (Soldier)

Въоръжен с базука и помпа, Войникът е най-подходящият клас за унищожаване на вражески инженерни построения. Макар и лишен от огромната кръв и броня на Heavy-то, повишената скорост на Войника е доста добро нововъведение, защото преди се движеше много малко по-бързо от Heavy-то и на теория беше безсмислено да играете Войник (на практика беше малко по-различно, но по-добрата алтернатива си беше Heavy-то). Засега изглежда, че ракетите ще намират същото приложение, което намираха в оригинала в оригинала – да гърмите по някого и ако не го убиете да го запалите. Също така ще бъде запазен (и вече, според тестърите, доста по-приложим и вършещ работа) и rocket jump-а. Едва ли знаете за какво иде реч, затова ще ви обясня – насочвате базуката надолу в земята (не право надолу, де), като сте с гръб накъдето искате да отидете, и стреляте. Бум, и не ви трябват никакви стълби и заобиколни пътища. Не ви се взима много кръв, което е добре. Също може и да се използва за преминаване в гръб на някой нууб (щото запозналият се с класовете веднага ще се усети..). Добре е да има олд-скуул полъх...

Демоман (Demoman)

Демоменът вече ще е по-ефикасен в защита, благодарение на възможността да хвърля експлозиви C4, които могат да бъдат гръмнати с дистанционно (подобно на експлозивите в Half-Life). Друг вид т.нар. remote explosive ще бъде динамита. Доста полезно за унищожаване на сентри гън, примерно. Вече колкото повече задържате бутона за стрелба, толкова по-надалеч ще стреляте с гранатомета. За мое огромно неудовлетворение, това ще бъде единственият клас, носещ гранати.

Медикът (Medic)

Медикът (вече!) има неограничен лимит от аптечки и докато задържате бутона за стрелба (с него “изстрелвате” аптечките) постоянно давате кръв на този, който ти е на мерника. Една от новостите при този клас е доста интересна – ще можете да повишавате кръвта на някой съотборник до 150, като докато извършвате това действие, долу вдясно на екрана се появява прозорче, подобно на това на фенера в CS (или в HL, щото в някои сървъри на CS е изключен фенера...) и, когато то се запълни, Медикът и Heavy-то (пример давам с него, щото т’ва си е най на далавера) стават безсмъртни за десет секунди! Сега си представете следната ситуация – два медика и две heavy-та - безсмъртни - атакуват някаква база... 10-те секунди ще са предостатъчни, според мен, за прочистването на пътя за по-леко въоръжените класове. Като медик вече е по-лесно да виждате кой се нуждае от кръв. Когато насочите мерника си към някой съотборник, над него се появява голяма иконка във форма на кръст, като в зависимост от това колко е пълен този кръст, разбирате кой се нуждае най-много (к’во прайм ако е празен, пита някакъв пикльо). За близък бой, Медикът разполага с… трион, който най-вероятно, освен за меле-файтинг, ще може да се използва и за спешни хирургически намеси тип отсичане на ръчички, пръстчета, пени... Тъй, де...

Пирото (Pyro)

Пиротата могат да бъдат доста разрушителни, благодарение на огнехвъргачката, изпепеляваща нещастника, имал нещастието да бъде в обсега й (който е доста малък, между другото). Колкото и странно да звучи, на няколко метра извън обсега на флеймтроуъра, помпата на Пиротата върши страхотна работа, според тествалите. А за меле оръжие, Пирото има брадвичка. Ain’t that cute? Но заради малкия обсег, не е добра идея да се тръгва с Пиро на ръш в отворено пространство, в което е нужно далекобойно оръжие. Но в близък бой, никой няма шанс.

Шпионинът (Spy)

Самотният вълк на всичките Team Fortress игри. Запазвайки някои от старите си възможности (да се дегизира като друг клас, с цвета на противника), Шпионинът вече може да влиза в ролята на сапьор, поставяйки експлозиви на вражески постройки. Другата доста полезна и освежаваща иначе малко използвания клас екстра, е джобното ножче (купено от Руския пазар в Пловдив за 50 стинки, но това е друга тема...), с което се придава и щипка стелт екшън в цялата (доста вкусна обаче) каша. Надявам се и вие да изгаряте от нетърпение (като мен) да пробвате удивително зрелищния стелт кил на Шпионина. Още едно ново умение на Шпионина е да става невидим! Това как точно ще става и кой ще е класът (ако изобщо има такъв), който ще може да го вижда в невидимо състояние, не се знае още. Оръжията му ще бъдат орязани и така криещият се в сенките ще разполага с ДВЕ (ДВЕ!!!!) железа – споменатата горе чикийка и малокалибрен пистолет. От трън та на глог, викам аз! Сами си правете изводите защо...

Инженерът (Engineer)

Инженерът е най-сложният за игра клас. Няма спор. Трябва да разполагате подходящо сентри-гънчетата, телепортчетата и станцииките за кръв и броня (и желязо... вече. Изчакайте, ще стигна и до него), а също така и да работите в екип с другите Инженери. В първите си часове игра с него едва ли ще знаете какво точно да правите и ще ви отнеме известно време за да проучите всичките му възможности. Ето как би следвало да действаме с него в Team Fortress 2. Веднага след спаунването си, Инженерът трябва да постави вход за телепорт. След това строите изхода на няколко метра преди мелето. Така улеснявате вашите хора – след спаунването си те директно влизат в боя. След като сте построили и двете страни на телепорта, ви се дава информация за броя на миналите през него играчи, а също така и дали някой от противниковите плейъри го атакува и т.н. Има и нововъведения около сентри гънчетата. ”Удряйки” сентрито с гаечния ключ вече ще го ъпгрейдва до три пъти. За да ъпгрейднете не трябва само да ”удряте”, ами да използвате малко желязо. Което се добива от оръжия (нали се досещате, че трябва първо да убиете носещия оръжието... е, ако ви е съотборник, няма да ви се налага (макар че има friendly fire…).


Хеви (Heavy)
Heavy-то – любимият ми пич – има на разположение 150 броня, която при взимане на допълнително става 300! Минигън с 200 патрона! Когато играете с този клас, не ви пука дали понасяте някакви поражения. Естествено, не сте безсмъртни, но понякога се създава такова усещане. Носенето на огромния минигън (рофл), теглото на човека (сумистите ряпа да ядат!) оказват влияние върху скоростта – движите се като патица в блато (хм). А започнете ли да стреляте, сте още по-бавни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар